Shop Mobile More Submit  Join Login
All of This Blood by Moesie All of This Blood by Moesie
So uh, this is a character design for a class assignment for Concept Art.

We had to pick a story and completely remake it. We couldn't use our own ideas from the start but we could mix and match genres and whatnot - so omg that's exactly what I did.
This here is my Gatsby, from my High-Fantasy remake of "The Great Gatsby".

AS I MENTIONED IN MY POLL ABOUT ADOPTABLES, I'm debating selling unused concepts of this species? There's some with multiple arms, some with long hair, some with short, some with longer arms than others, some with ridiculous tails, some with necks that are probably way beyond practical, etc. Some will have different color schemes as well.

Now that there's a preview available of the type of species I'm thinking of, I hope things make more sense!

THIS ONE IS NOT AVAILABLE FOR SALE, THIS WAS MADE FOR CLASS, AND IS BEYOND UNUSABLE FOR SO MANY REASONS, BEYOND THE FACT THAT I'M SURE HIS NAME IS HEAVILY COPYRIGHTED.
Please do not use this.
Please.
Omg. For the love of your born and unborn children.


Gatsby here, and the others of his kind, are all extremely lanky elves whom my boyfriend has wonderfully dubbed "Elf Wraiths". So if/when I sell them, they will be called Elf Wraiths. They are bilouminescent and their color schemes and patterns vary between gender and other genetic traits, and mood.
Add a Comment:
 
:iconshaileeshakei:
shaileeshakei Featured By Owner Jan 2, 2014  Hobbyist
I would keep this in my room and have it tell me stories of its life. (and while I was hoping it wouldn't kill me)
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Jan 3, 2014
That would be adorable XD
Reply
:iconevawuzhere:
evawuzhere Featured By Owner Sep 30, 2013  Student Artist
This is so elegant and smooth and.....a little unsettling through my paranoid brain but it's gorgeous nonetheless~ <3
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Oct 1, 2013
Aaaaah thank you! Yes unsettling is like the best word <3 that's definitely something I was going for! I'm glad you picked up on it!
Reply
:iconnequarilj:
Nequarilj Featured By Owner Sep 27, 2013  Professional Digital Artist
This piece is so beautiful and he looks so elegant! Really funny assignment. Which we got similar 'mission' in my class.
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 27, 2013
Haha, thanks so much! ; u; and yeah, I loooved his examples - "Breaking Bad with cute fuzzy animals". Def the best x3
Reply
:iconnequarilj:
Nequarilj Featured By Owner Sep 28, 2013  Professional Digital Artist
Hah, awesome :)
You're welcome!
Reply
:iconemokirby123:
emokirby123 Featured By Owner Sep 24, 2013  Student Writer
Someone should write a story a bout this creature. Maybe not as Gatsby, just about the creature, like, a creepypasta maybe. I would like to read that.
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 24, 2013
Oh man...I would like to read that too.
Reply
:iconkennymap:
kennymap Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist General Artist
I'd like to go inside your brain and figure out how you think because this concept is insanely creepy good.
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
Maybe someday I'll open it for tours when it isn't so cramped and gooey in there D:
Reply
:iconkennymap:
kennymap Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist General Artist
And I'll be getting first class VIP passes.
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
Heck yeah!
Reply
:iconserpentwined:
Serpentwined Featured By Owner Sep 22, 2013  Hobbyist Digital Artist
I wanna feature this on my tumblr because this is  creepy cool. It will link back and everything :D
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
oooooooomg thank you seriously omg
I think it's because of you that I had 97 messages this morning
-kisses all over-
Reply
:iconserpentwined:
Serpentwined Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist Digital Artist
jfhksjf :DDDD
well this s nice thing and I hope you get a lot of interest for adoptables. 
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
thank you so much ; .;
I hope so too! I'd love to have more excuses to make this species orz
Reply
:iconserpentwined:
Serpentwined Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist Digital Artist
That would be cool, I'm a fan of the long lanky creepy things. I generally use that style for my gargoyle things ---> solestella.tumblr.com/post/615…

Together they can demand custom sized tuxedos. 
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
fuck yes custom tuxedos <33

there's something charming about necks as long as torsos...
Reply
:iconserpentwined:
Serpentwined Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist Digital Artist
there totally is
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
Minus the whole, easily broken bones thing u.u
Reply
(1 Reply)
:iconart-eater:
Art-Eater Featured By Owner Sep 22, 2013  Student Digital Artist
Wow. Beautiful  concept!
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
Thanks so much! >u<
Reply
:iconart-eater:
Art-Eater Featured By Owner Sep 23, 2013  Student Digital Artist
You're very welcome! <3
Reply
:iconannacv:
annacv Featured By Owner Sep 22, 2013
awesome:D (Big Grin) 
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
thank you! ; u;
Reply
:iconannacv:
annacv Featured By Owner Sep 23, 2013
you are welcomeSquish Hug 2 -  The Eye Poke 
Reply
:iconzathraya:
zathraya Featured By Owner Sep 22, 2013  Hobbyist General Artist
Really cool Moe! I hope you get a good grade on it! :D
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
waaaa thank you!
(haha you can still call me Finn btw! I don't wanna make people feel weird ; .; )
Reply
:iconzathraya:
zathraya Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist General Artist
:D
I don't care either way. lol Finn, Moe I don't care if you don't.  Though I might alternate, which is odd.
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
I don't mind you alternating either!
I just wanted to make sure you knew you didn't have to conform to the name change if you didn't want to or anything XD
Reply
:iconzathraya:
zathraya Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist General Artist
KK. :)
Reply
:iconfrancine-thitade:
Francine-Thitade Featured By Owner Sep 22, 2013  Student Traditional Artist
this is fantastic. 
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
Thanks Jenny! >w<
Reply
:iconnabihaemi:
NabiHaemi Featured By Owner Sep 22, 2013  Hobbyist Digital Artist
omg that'd be sooo cool :) can't waitttt ahhh love your coloring <3 
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
fsgffsgiurgh thanks gurl!
really ; .;
Reply
:iconnabihaemi:
NabiHaemi Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist Digital Artist
Pfftt! You're so pro =[ You don't need a scrub like me to tell you that! lol
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 26, 2013
dfgdshf
DON'T PUT YOURSELF DOWN
-smacksmack-

....
-smacksmacksmack-
Reply
:iconnabihaemi:
NabiHaemi Featured By Owner Sep 26, 2013  Hobbyist Digital Artist
LOL why i get hit eeefffff D: 
*tickles you* C: 
Reply
:iconvellaart:
VellaArt Featured By Owner Sep 22, 2013   Digital Artist
Ahhh we just did a similar assignment in class!
Wish I did something more out there but that's alright! :,D

Great re-imagining! 
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 23, 2013
fshgkgffjgshdfgh
thank you so much!

I think it's really cool that the assignment's widely accepted! It must be an important skill =O
I knew I wanted to do something ridiculous when one of the examples the teacher came up with was "Breaking Bad with Cute Fuzzy Animals"
XD
Reply
:iconvellaart:
VellaArt Featured By Owner Sep 25, 2013   Digital Artist
omg that sounds hilarious xD
Reply
:iconmoesie:
Moesie Featured By Owner Sep 26, 2013
Right?! If I wasn't going way out there with this high fantasy shit, I'd totes be doing Dexter with cute fuzzy animals.
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
September 22, 2013
Image Size
2.0 MB
Resolution
1418×2000
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,096
Favourites
194 (who?)
Comments
44
×